I-a luat ceva timp lui Mike Mentzer inainte sa inceapa sa analizeze cateva din teoriile lui Arthur Jones, inventatorul aparaturii Nautilius in anii ‘80 si al sistemului de antrenament revolutionar de mare intensitate, cu numar mic mike mentzer culturism bodybuidingde serii. Pana la un punct, el a acceptat necesitatea utilizarii unei curse complete a miscarii precum si afirmatia lui Jones care spunea ca muschii incep sa se atrofieze daca nu sunt antrenati timp de 96 de ore. Spre sfarsitul vietii sale, Mentzer nu numai ca era avocat, dar a si antrenat pe multi dintre clientii sai, cu mare succes, utilizand contractiile statice.

El nota in cartea sa: „Acum am pus pe cei mai multi dintre clientii pe care ii antrenez personal sa faca contractii statice, pana la epuizare, in pozitia de contractie maxima a muschiului, iar rezultatele sunt cel putin uimitoare.“ Mike spunea ca acest sistem merge mai bine cu exercitiile de izolare, adica cele care implica miscari rotative in jurul axei unei incheieturi si asigura rezistenta in pozitia de contractie maxima  a muschiului. Din acest motiv, el punea clientii sa lucreze pe aparate Nautilius (aparate cu månere rotative si cabluri). De obicei, el isi punea clientii sa efectueze o contractie statica la sfarsitul unei serii obisnuite sau inlocuia o serie cu o contractie statica. Mike isi punea clientii sa efectueze aceasta forma de antrenament, incredibil de eficienta, numai sporadic, ca si cum prea mult dintr-un lucru bun este cumva negativ. Chiar si Dorian Yates a incercat, cand era Mr. Olympia, acest sistem, in timpul unei vizite in sala din California, in care antrena Mike, facand contractii statice la sfarsitul fiecarei serii, in cadrul unui antrenament pentru piept si bicepsi.

Contractiile statice durau 15 secunde si Dorian s-a aratat incantat de efectul acestora asupra muschilor sai. Mike a ajuns la concluzia ca aceste contractii sunt bune prin experimentari. Intotdeauna experimenta, cautand noutati eficiente. Este adevarat ca antrenamentul foarte intens secatuieste sistemele energetice ale corpului, dar acest lucru nu trebuie sa devina niciodata un lucru negativ daca ajustati adecvat frecventa antrenamentelor. Daca asta inseamna sa te antrenezi numai o data la 3 saptamani, care-i problema? Asa cum obsinuia sa zica Mentzer: „Progresul nu trebuie sa fie un lucru impredictibil, o chestie lasata hazardului. Trebuie sa vezi progrese dupa fiecare antrenament“.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)