Eu sunt un fan devotat al filozofiei obiectivismului, creata de Andy Rand, care a fost adeptul ratiunii, nu al credintei. El a spus ca fiintele umane nu sunt creaturi instinctuale ale caror cunostinte sunt incastrate in sistemul exercitii antrenament mike mentzer culturismnervos la nastere. Cu alte cuvinte, nu exista asa ceva precum antrenament instinctiv. Ca specie, ne capatam cunos- tintele printr-un efort mental voluntar, trebuie, asa cum spunea Any Rand, sa alegem sa gandim si sa judecam critic pentru a nu face optiuni gresite si pentru a cultiva abilitatea de a distinge intre adevar si fals.

Cred ca multi fac alegeri gresite si ca fenomenul depa seste cu mult granitele culturismului, lumea fiind literalmente “scufundata” intr-un ocean de idei false. Luand exemplu de la NASA, care a reusit cu succes sa trimita un echipaj pe Luna, bazandu- se pe singura teorie posibila asupra calatoriei spatiale, trebuie sa privesti fiecare antrenament ca pe o misiune. Ca si NASA, trebuie sa te astepti la succes cu fiecare in parte.

Credeti ca la NASA, inaintea unei misiuni catre Luna, directorul agentiei spatiale statea pe scaun frangandu-si mainile: “O Doamne, sper ca vom reusi de data asta?” va puteti imagina asa ceva? Desigur ca nu! De ce? Pentru ca angajatii de la Nasa erau extrem de increzatori, aveau putine indoieli ca vor reusi, deoarece aveau cunostinte relevante necesare succesului in meseria lor.

Aveau o abordare rationala, bazata pe logica si pe stiinta. Am insistat pe acest aspect deoarece multi culturisti gandesc ca e dificil sau chiar imposibil sa poata progresa la fiecare antrenament. Acesta este obiectivul antrenamentului Heavy-duty: sa obtii progres la fiecare antrenament.

Iata si un exemplu de program creat de Mike Mentzer pentru redactorul revistei care i-a luat interviul de mai sus, la rugamintea acestuia.

Luni – piept, umeri, triceps

superserie

fluturari cu gantere, 1 x 8-10

flotari la paralele, 1 x maximum pauza, 1 minut

fluturari laterale, 1 x 8-10

fluturari din aplecat, 1 x 8-10

extensii la cablu, 1 x 8-10

Joi – spate, trapez, biceps

tractiuni la scripete cu priza ingusta, 1 x 8-10

ramat cu bara din aplecat, 1 x 8-10

ramat din picioare pentru trapez, 1 x 8-10

flexii cu bara (sau la banca Scott), 1 x 8-10

Duminica – picioare

superserie

extensii la aparat, 1 x 8-10

genuflexiuni, 1 x 8-10

flexii la aparat, 1 x 8-10

ridicari pe varfuri, 2 x 8-10

pauza doua zile, dupa care se reia ciclul

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Mike Mentzer-nu cred in antrenamentul instinctiv!, 10.0 out of 10 based on 1 rating