• Zinculsuplimentele cu zinc si importanta acestora in alimentatie si dieta, pe langa faptul ca  e un puternic antioxidant, joaca si un rol de prima importanta in metabolismul insulinei. Zincul are mai ales puterea de a creste nivelul de insulina  in cele doua  tipuri de diabet, de aceea e recomandat in mod desosebit  ca supliment pentru diabetici, ce elimina cantitati foarte mari  de zinc.
  • Trebuie sa stiti, de asemenea, ca o alimentatie  bogata in fibre, recomandata diabeticilor pentru a-si controla  nivelul de zahar din sange, diminueaza  absortia zincului, de unde si necesitatea suplimentelor cu zinc.
  • O suplimentare e recomandata si persoanelor in varsta, pentru ca nivelul de zinc scade odata cu inaintarea in varsta. Zincul are functii multiple, printre care si aceea de a participa la functionarea sistemului imunitar. El intra in compozitia a mai mult de 200 de enzime, printre care una din principalele enzime antioxidante, superoxid dismutaza (SOD), si cele care sunt responsabile de reproducerea lanturilor de ADN, vitale pentru supravietuirea noastra.
  • Deasemenea, zincul ajuta la incetinirea degenerarii maculei ochiului, chiar daca nu e singurul element in cauza. S-a mai remarcat ca  zincul poate ameliora functionarea tiroidei la persoanele atinse de sindromul Down, si in consecinta, poate stimula sistemul lor imunitar, si chiar cresterea lor, care, de multe ori, are de suferit.
  • In sfarsit, o deficienta de zinc provoaca apatie, pierderea apetitului, incetineste cresterea si vindecarea ranilor. Prezenta anormala a petelor albe pe unghii poate fi un semn. Lipsa de zinc altereaza totodata simtul gustului, al mirosului, al vederii si chiar functionarea glandelor sexuale. Dimpotriva, o suplimentare  cu zinc ajuta la producerea testosteronului (hormon masculin).
  • Dozele zilnice de zinc merg de la 15 pana la 30 mg (10 mg pentru copii), dar nu trebuie sa depaseasca 100 mg, intrucat exista riscul sa impiedice absortia cuprului, sa dezechilibreze sistemul imunitar si sa provoace o serie de efecte negative( voma, greata, probleme gastrice).
  • Doze recomandate: de la 15 la 20 mg de zinc pe zi.
  • Surse naturale de zinc: seminte  de dovleac, leguminoase (mazare), stridii si crab, produse lactate, carne slaba, nuci, galbenus de ou, caise, legume feculente, drojdie de bere.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.5/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Minerale: Zincul, 7.5 out of 10 based on 2 ratings