exercitii pentru capul lung median si lateral al tricepsului cu gantere si halteraTricepsul are trei parti(tri=3) sau capete(ceps-capete). Fibrele celor 3 capete musculare se unesc pentru a se atasa de un tendon comun, care traverseaza incheietura cotului si se insereaza in olecran, pe osul ulna al antebratului. In consecinta, contractia muschiului triceps brahial produce in primul rand extensia antebratului la cot(intinde incheietura cotului). Unii oameni au un tendon al tricepsului scurt, iar corpul muscular al tricepsului creeaza impresia ca se intinde pana la cot. Alte persoane au un tendon relativ lung, lucru ce da impresia unui triceps mai umflat, dar cu un corp muscular mai scurt.

Capul lateral al muschiului triceps brahial formeaza partea laterala a “U” -ului din “copita” tricepsului. Fibrele sale pornesc de la o mica sectiune verticala din partea posterioara a humerusului(osul bratului), la aproximativ 2/3 departare de incheietura umarului, si merg aproape de incheietura umarului.

Capatul lung al muschiului triceps brahial (“capul interior”) incepe la scapula(omoplat), chiar sub capatul humerusului, la incheietura umarului. Pentru ca acest muschi traverseaza incheietura umarului din partea posterioara, bratul trebuie deplasat posterior in extensia umarului pentru a activa complet acest muschi.

Capul median al muschiului triceps brahial se gaseste in profunzime, intre celelalte 2 capete ale tricepsului. Acesta cuprinde 2/3 din partea posterioara si superioara a humerusului. Este un muschi foarte gros, pe masura ce se apropie de umar, si formeaza partea curbata a “U”-ului din “potcoava” tricepsului, dar are un corp muscular mai scurt decat celelalte capete.

Datorita actiunii principale a acestei grupe musculare, extensia antebratului fata de brat, muschiul triceps  poate fi lucrat  printr-o mare diversitate de exercitii.

Exercitii pentri triceps se pot clasifica dupa:

  1. Pozitia corpului:
  • exercitii pentru triceps din stand(aplecat, pe un genunchi);
  • exercitii pentru triceps din culcat dorsal;
  • exercitii pentru triceps din asezat;

2.  Directia de impingere a greutatii:

  • spre inapoi;
  • spre inainte;
  • in jos;

3. Aparatele utilizate:

  • exercitii pentru triceps la aparate cu si fara cabluri;
  • exercitii pentru triceps cu bara;
  • exercitii pentru triceps cu gantera;
  • exercitii pentru triceps cu propria greutate a corpului;

Aceasta varietate de exercitii permite practicantilor diversificarea programelor, precum si lucrarea musculaturii tricepsului din diferite unghiuri, pentru o solicitare cat mai ampla. Principalul element  de care trebuie tinut cont la orice exercitiu pentru triceps  care implica doar articulatia cotului este acela ca pozitia acesteia trebuie sa fie  fixa.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)