Unul din exercitiile pentru deltoizi este impins de la piept din pozitia stand, si care face parte din categoria exercitiilor ce solicita 2 articulatii( umar si cot), dupa cum spuneam in articolul anterior.. Din pozitia stand sau asezat cu spatele sprijinit sau liber, se ridica bara deasupra capului pana se intind bratele. Ridicarea barei solicita o coordonare  a ambelor brate, un usor balans de corp  si un control crescut al miscarii. Pentru evitarea accidentarilor, ridicarea barei se va efectua lent fara smucituri(ruperi de ritm).

In functie de distanta dintre prize, sunt implicate mai multe sau mai putine grupe musculare. Astfel, daca distanta dintre palme  este mai mare decat latimea umerilor, grupa principala solicitata va fi deltoidul, iar daca palmele sunt mai apropiate, in miscare vor fi implicati intr-o masura mai mare muschii tricepsi brahiali. Deasemenea, un alt aspect ce trebuie mentionat referitor la distanta dintre palme este cel legat de stabilitate si siguranta in timpul executiei.

Astfel, distanta mai mare dintre palme va permite lucrul cu greutati mai mari, deci exercitiul va fi mai eficient, iar o priza ingusta va necesita utilizarea unor greutati mai mici, deoarece o parte din efort este canalizat spre asigurarea echilibrului barei si a corpului. Cu cat echilibrul este mai mare, cu atat exercitiul nu poate produce accidentari. Aici trebuie mentionat faptul ca articulatia umarului este predispusa spre accidentari, datorita gradului mare de libertate al acesteia, in primul rand si in al doilea rand datorita faptului ca este una dintre cele mai solicitate incheieturi.

Multi culturisti sufera de dureri la nivelul articulatiei umarului in timpul executiei exercitiilor specifice pentru deltoizi si chiar in momentul efectuarii altor miscari la care incheietura umarului este solicitata.

In concluzie, sfatul meu este ca inaintea inceperii programului de exercitii pentru umeri sa va incalziti bine, sa executatii exercitiile intr-o maniera corecta, si sa nu va lasati purtat de val si sa folositi greutati mai mari decat puteti duce, pentru ca riscati sa va accidentati. Spor la lucru.

VN:F [1.9.22_1171]
va rugam asteptati...
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Musculatura umarului-Impins de la piept din pozitia stand/asezat, 10.0 out of 10 based on 2 ratings