In culturism, este aproape o axioma ca, conform careia  daca faci aerobic, pierzi masa musculara. Teoria ce sta la baza acestei „axiome” este ca exercitiul aerobic scade sinteza proteinei si nivelul hormonilor anabolici, cum ar fi aerobictestosteronul. Ca multe „axiome” sau „mituri” din culturism, nu este neaparat sa fie si adevarate. De fapt, un studiu a descoperit ca subiectii care au facut aerobic mai intens timp de o ora, pe parcursul a trei zile, au avut niveluri ale sintezei proteice din muschi similare cu cei care au facut antrenamente cu greutati. Bazat pe aceasta descoperire surprinzatoare, un nou studiu a fost realizat pentru a masura catabolismul muscular in coapse dupa o ora de exercitii aerobice intense pentru picioare.

Studiul, care a implicat 5 tineri, a masurat distrugerea proteinei imediat, la 6, 24, 48 si 72 ore dupa terminarea exercitiilor aerobice intense. Distrugerea musculara a fost determinata prin masurarea prezentei 3-metilhistidinei, o substanta produsa doar in proteinele contractile musculare. Rezultatele au aratat ca nu exista nici o diferenta in distrugerea musculara la nici un interval de timp, dupa exercitii, cand s-au facut masuratorile. Pe de alta parte, ca in vechiul studiu, sinteza proteinei in muschi a crescut aproape ca dupa un antrenament cu greutati. O aplicatie practica a acestei descoperiri este sa facem aerobic la o intensitate mai mare decat in mod normal. Cel mai bine e sa facem aerobicul cu intervale de intensitate (crestem si scadem intensitatea aerobicului de mai multe ori la aceeasi sedinta) pentru a beneficia, pe langa efectele cardiovasculare ale unei sedinte clasice de aerobic, si de cele anticatabolice ale aerobicului de intensitate mai mare.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)