cumpar gantere si discuri pentru haltera Pro

Periodizarea, sau antrenamentul ciclic este o modalitate excelenta prin care poti determina muschii sa creasca. Sunt mai multe strategii ciclice pe care le poti folosi, insa alternarea greutatilor si  intensitatii sunt singurele care  si-au dovedit eficienta – mai ales la culturistii care s-au impotmolit la o rutina sau care se antreneaza constant la intensitate maxima. Nu uita: corpul trebuie provocat in mai multe feluri. Daca ii ceri sa faca aceleasi lucruri luna de luna, cu siguranta vei cadea in capcana stagnarii. Reducerea greutatii din cand in cand scade stresul accentuat pe articulatiile tale. In cazul in care articulatiile te dor mai tot timpul, antrenamentul ciclic nu te ajuta doar sa depasesti plafonarea dar ajuta si articulatiile.

Contra

Se poate spune ca exista 3 dezavantaje ale antrenamentului ciclic, dar care pot fi evitate cu putin efort.

  1. Urmezi prea mult ciclul si vei ajunge sa stagnezi din nou.
  2. Termini prea repede ciclul si va fi ineficient.
  3. Daca exagerezi la antrenamentele grele exista riscul accidentarii.

Daca te gandesti putin si esti atent la reactiile corpului tau, rezolvi problemele 1 si 2. Informatiile adunate in timp vor constitui un ghid pentru determinarea duratei ciclului. Durata ideala a ciclului depinde de fiecare culturist in parte. Capacitatea de a-ti intelege propriul corp, sa sti cum se adapteaza la noul antrenament, sa simti daca e prea usor sau prea greu, este esentiala. Monitorizarea constanta a corpului, analizarea corecta a reactilor este singura cale sigura de a sti cand sa schimbi rutina. Faptul ca te-ai plictisit si ca antrenamentul care te storcea de puteri acum devine din ce in ce mai usor – sunt 2 semne puternice ca e timpul pentru o schimbare. Ideea de baza este, ca antrenamentul trebuie personalizat. Daca nu resusesti sa cresti nici in marime nici in forta, iar saptamanile trec, acest lucru reprezinta un semnal clar de alarma.

Al treilea dezavantaj  poate fi evitat si el cu usurinta.  Incalzeste-te corespunzator si vei elimina din ecuatie intinderile si durerile. Deasemenea, ai nevoie de mai multa odihna intre seturi(inca 60 de secunde), asta pentru ca muschii depun mai mult efort.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Pro si Contra ciclurilor cu greutati, 10.0 out of 10 based on 1 rating