Respiratia este extrem de importanta atunci cand se desfasoara activitati fizice. In acest sens s-a stabilit o regula generala- momentul efortului maxim inntr-un exercitiu coincide cu faza de expiratie( de exemplu pe faza de respiratia in timpul antrenamentului culturism fitness cum trebuie sa respirextensie a bratelor la impins din culcat, la flotari, la flotari la paralele, pe faza de flexie a trunchiului pe coapse, a antebratului pe brat, etc). Principiul are la baza o explicatie fiziologica, si anume ca in timpul antrenamentului  muschii toracelui(cei care raspund de modificarile dimensiunilor cutiei toracice in timpul respiratiei) sunt blocati si nu permit marirea diametrelor, longitudinal si transversal  ale cutiei toracice. Neglijarea acestui principiu are efecte nefaste atat in timpul efortului, cat si mai tarziu: in timpul efortului, o respiratie necorespunzatoare provoaca oboseala, iar pe timp indelungat poate conduce la malformatii ale aparatului cardiovascular. De regula, executantul va inspira si va expira la fiecare ciclu al miscarii. La unele exercitii, culturistii avansati pot efectua si doua -trei repetari  cu o singura respiratie. Aceasta apnee nu trebuie sa fie foarte adanca , deoarece poate provoca tulburari trecatoare ale echilibrului.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Respiratia in timpul antrenamentului, 10.0 out of 10 based on 3 ratings