suplimente  pre-antrenament pentru forta si energie

Cand vine vorba de pregatirea antrenamentului,  ceea ce consumi cu o ora inainte poate face diferenta intre un efort asa-si-asa si o sesiune  de antrenament de spart recordurile personale. Pentru antrenamente total dementiale si o crestere  musculara majora,  orice culturist trebuie sa furnizeze  corpului sau 3 lucruri inainte de antrenament:  un aport de aminoacizi  cu actionare rapida, un impulsionant al energiei si un accelerator al fortei.

Multi producatori de suplimente au inceput sa furnizeze  bauturi gata preparate cu proteine si energizante, care ofera avantajul  ca au ingredientele atent calculate  astfel incat sa  fiti  siguri ca aveti ceea ce va trebuie. Acum sa luam cele 3 componente pe rand, si sa discutam putin despre ele.

1. Proteina din zer

Zerul e proteina pre-antrenament preferata de culturisti deoarece este proteina cu digestia cea mai rapida pe care o puteti avea.  Aceasta furnizeaza  rapid aminoacizi  sistemului circulator , astfel incat acestia sa poata opri  distrugerea tesuturilor musculare  in timpul  antrenamentului si sa porneasca  rapid cresterea muscularea dupa terminarea acestuia.

In plus fata de digestibilitatea rapida,  zerul are un profil al aminoacizilor  superior, cu cea mai inalta concentratie de aminoacizi cu lanturi ramificate (leucina, izoleucina si valina-BCAA) dintre  toate pulberile proteice. Aminoacizii  cu lanturi ramificate, in special leucina , stimuleaza procesele  biochimice din celulele musculare, ceea ce are ca efect  cresterea nivelului insulinei (un hormon anabolic care duce glucoza si aminoacizii in celulele musculare).

Zerul mai contine si fragmente mici de proteina denumite  peptide care dilata  vasele de sange – ceea ce inseamna ca obtineti o pompare  mai buna in timpul  antrenamentelor, dar si o crestere  a furnizarii de nutrienti, oxigen si hormoni catre muschi.

2. Cafeina

Cafeina e un supliment cu care oricine e familiar, dar despre care putini gandesc ca ar fi un supliment  alimentar.  In timp ce acest stimulent  va poate ajuta  sa va energizati,  cercetatorii arata ce aceasta ofera culturistilor  mai mult decat stimularea  energiei.

Un studiu al Universitatii din Nebraska (Lincoln) a descoperit ca atunci cand subiectii carora li s-a administrat  cafeina inainte de a li se testa forta la impinsul din culcat au fost mai puternici in medie cu 2, 5 kg decat atunci cand nu au luat  mai intai cofeina.

In plus, cercetatorii au descoperit cat aceasta substanta atenueaza  discomfortul muscular in timpul antrenamentului,  deci cofeina nu numai ca te va ajuta  sa ridici greutati mai mari la sala, dar te poate ajuta sa faci mai multe repetari cu greutate mai mare. Mai mult, cofeina ajuta si la favorizarea arderii grasimii in timpul antrenamentelor.

3. Taurina

Cercetatorii stiu acum ca nivelul de taurina  din celulele musculare e de importanta majora pentru forta musculara. Se pare ca, prin cresterea  capacitatii muschilor de a se contracta mai rapid si cu forta mai mare,  taurina determina cresterea fortei musculare.  Cu alte cuvinte, pastrarea nivelului de taurina din organism  la cote ridicate  e esentiala pentru  mentinerea fortei  atunci cand va antrenati.

Numeroase studii indica faptul ca taurina ajuta si la mentinerea  rezistentei. De fapt, unele  arata ca taurina  poate creste timpul efectiv  de efort pana la epuizare cu pana la 50%. Efectele pozitive ale taurinei asupra oboselii  se pot datora proprietatilor  sale antioxidante, care pot preveni instalarea oboselii musculare in timpul antreanamentului si ajuta recuperarii. In plus,  taurina  transporta mai multe fluide in celulele musculare  intr-un mod similar creatinei.

Nivelul taurinei scade de obicei in timpul  efortului fizic, ceea ce face sa scada  si nivelurile fortei si rezistentei.  Dar suplimentarea  inainte de antrenament  va ajuta sa mentineti nivelul taurinei  pe toata durata cat stati in sala.

Puneti impreuna proteina din zer (20 grame), cafeina (100-400 mg) si taurina (1-3 grame) si veti obtine  un amestec cu care, folosindu-l  inainte de antrenament, veti avea energie de la prima la ultima repetare si nu uitati sa folositi sectiunea de comentarii pentru a ne impartasi si noua ce suplimente folositi, inainte sau chiar dupa antrenament.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 6.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Suplimentele pre-antrenament, 6.0 out of 10 based on 2 ratings