Tipul endomorf se caracterizeaza prin dimensiuni mari, cu oase lungi si groase, bazin si umeri lati, strat mare de tesut adipos, masa musculara mare, mai ales in partea inferioara a corpului, pofta mare de mancare. Specific Ronnie Coleman-tipuri somatice-tipul endomorf- culturismendomorfului  este usurinta acumularii de tesut adipos, dar si de masa musculara. Castigurile de masa musculara sunt insa acoperite  de stratul de tesut  adipos, dar si de masa musculara. Castigurile de masa musculara sunt insa acoperite de stratul de tesut adipos. Datorita structurii osoase foarte mari, de obicei tipul endomorf  are o forta deosebita, dar avand un metabolism lent, pierderile de tesut adipos  sunt foarte lente. Acumularile de masa musculara nu sunt vizibile, doarece muschii sunt acoperiti de tesut adipos. Spre deosebire de ectomorf, tipul endomorf trebuie sa-si concentreze  eforturile pe arderile tesutului adipos si sa combine exercitiile  aerobice cu cele de culturism.

Completarea programului de culturism cu exercitii din gimnastica  aerobica si cu alergari de durata ajuta la prevenirea altor boli  si stari asociate supraponderabilitatii(boli de inima, atacuri cerebrale, diabet). Scopul antrenamentelor, in cazul  tipului endomorf, este sa arda  cat mai mult tesut adipos ; de aceea va exista  un volum mai mare de antrenament.

Recomandari in alcatuirea programelor tipului endomorf:

  • programul trebuie sa includa atat exercitii de baza(flotari paralele, genuflexiuni, impins de la piept, etc) cat si exercitii de izolare;
  • schimbarea permanenta a acestora pentru a nu permite corpului sa se plafoneze;
  • accentul se va pune pe partea superioara a corpului, deoarece tipul endomorf are de obicei musculatura picioarelor bine dezvoltata;
  • seturile si repetarile vor fi intr-un nr mai mare, 12 pentru grupele mari si 8-10 pentru grupele mici. Aceasta va ajuta la arderea a si mai multor calorii. In anumite perioade , trebuie aplicata si o intensitate mai ridicta  cu greutati mari si repetari putine, dar in majoritatea timpului trebuie  sa se vizeze 12-15 repetari.
  • Perioadele de odihna trebuie sa fie mici, pentru a mentine o rata ridicata  a metabolismului. Este recomandata si utilizarea repetarilor fortate, a seturilor descrescatoare, a repetarilor partiale si  a superseriilor. Antrenamentul in circuit da de asemenea un impuls metabolismului.
  • Frecventa de programare a unei grupe musculare  in cadrul unei saptamani trebuie sa fie crescuta.
  • Sedintele de exercitii aerobice nu trebuie sa lipseasca; se recomanda cel putin 30 minute pe zi.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Tipuri somatice in culturism - tipul endomorf, 10.0 out of 10 based on 1 rating