vitamina A, beta caroten si carotenoide din morcoviVitamina A se gaseste sub 2 forme de baza: retinolul si beta-carotenul. Retinolul e utilizabil in mod direct. Il gasim in alimente de origine animala cum ar fi untura de peste, ficatul, galbenusul de ou si produsele lactate.

Beta-carotenul se mai numeste si “provitamina A”, pentru ca el trebuie sa fie sintetizat  de ficat inainte de a fi transformat in vitamina A. Vitamina A e amintita din ce in ce mai putin ca antioxidant  major, fiind considerata mai degraba un element  ce ar declansa reproducerea celulelor.

Dimpotriva, beta-carotenul si carotenoidele  sunt recunoscute ca antioxidanti capabili sa protejeze proteinele LDL de peroxidarea  lipidica datorata radicalilor liberi. Iata de ce se recomanda ca beta-carotenul sa reprezinte 60% din aportul de vitamina A.

Doze recomandate: de la 800 la 1 100 ER sau de la 2 700 la 3 700 UI.

1 ER = 1 mcg retinol = 6 mcg beta-caroten

1 UI = 0,3 ER

Surse naturale: untura de peste, ficatul, galbenusul de ou, produsele lactate.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Vitamina A, beta-carotenul si carotenoidele, 10.0 out of 10 based on 1 rating